Valpekurs med Iselin

Pris:
Medlem:         1 700,-
Ikke medlem: 2 200,-
Sted: Klubbens bane/klubbhus og på avtalte steder

Kursdager:

Klokkeslett: 19.00-20.30
Bindende påmelding

Plass til maks 6 ekvipasjer

Ta med vaksinasjonsattest og kvittering for betalt kurs første kurskveld.

Generelt:

Kurset starter opp forutsatt at det er nok deltakere.  Klubben er ikke ansvarlig for eventuelle skader på hund eller fører på kurset, ei heller for evt andre skader som måtte oppstå i forbindelse med deltagelse på kurset.

Valpekurset, hva inneholder kurset
Vi skal gå igjennom innlæringen av sitt, dekk, bli i øvelsen og innkalling.
Det å være rolig skal vi bruke mye tid på, da dette er veldig viktig for en valp å lære seg.
Vi går også igjennom den hverdagsbiten vi alle har, hvor det er lurt å ha kommandoer, hva hunden bør sosialiseres og miljøtrenes med.
Håndtering er en viktig del av det å få seg valp. Så vi skal se nærmere på kloklipping, pels stell, øve på det å sjekke øyne, ører, tær osv. Dette vil lette møte med blant annet veterinær.
Omvendt lokking er en øvelse jeg bruker mye i en innlæring i øvelser, og det å lese hunden, og belønne adferd som vi ønsker.
Vi har blant annet en "bli kjent med hunden anatomisk", søk innendørs og en by kveld.

Jeg som instruktør er opptatt av at det er god relasjon mellom eier og valp. Forholdet mellom dere skal bygges på tillit. Den får man ved å gjøre noe sammen.

En plan oversikt vil bli gitt ut første dag

Vi kommer til å være mye innendørs i klubbhuset da det ennå er kaldt. Enkelte øvelser som feks innkalling vil vi ta ute.

Iselin er oppdretter av rottweiler, og har 2 stk pluss en fransk bulldog. Hun konkurrerer i Rally og Bruks og er noe på utstilling, vært innom RIK, LP og redningshund. Mer om henne kan du lese under egen side for instruktørene.

Påmelding til valpekurs med Iselin