Runderingskurs med Hilde Nordli

Pris:
Medlem:         1800,-
Ikke medlem: 2200,-

Sted: (kommer - men det må påberegnes inntil 50min reisevei fra Flateby grunnet treningsterreng)

Helgekurs:
13 og 14 November

Klokkeslett: 09:00 og utover dagen
Bindende påmelding (2 ledige plasser)

Kurset starter opp forutsatt at det er nok deltakere.

Plass til maks 6 ekvipasjer, så her er det førstemann til mølla!

Klubben er ikke ansvarlig for eventuelle skader på hund eller fører på kurset, ei heller for eventuelle andre skader som måtte oppstå i forbindelse med deltagelse på kurset.

Mer konkret info vil komme nærmere kursstart.

Ta med vaksinasjonsattest første kurskveld.

Hva går kurset ut på:

Rundering er en søksøvelse som går ut på at hunden skal finne mennesker som ligger skjult i terrenget. Rundering er en selvstendig gren, men kan også inngå som ett av flere elementer i andre grener, f.eks i brukshundsport. Rundering inngår dessuten som et viktig element for en militær patruljehund, patruljehund hos politiet og redningshunder. Denne formen for hundesport er dessuten gjerne svært populær for hundene selv.

I rundering må hunden bruke luktesansen både på spor og overvær for å finne eventuelle mennesker (figuranter). Når hunden finner et menneske (figurant) skal den halse eller via bringkobbel fortelle sin hundefører at den har funnet en person. Eventuelle gjenstander eller effekter skal varsles på samme måte, og eventuelt apporteres om hundefører ber om det.

Påmelding Runderingskurs med Hilde Nordli