NOSEWORK KURS

VIKTIG!!! Har du sendt påmelding og ikke fått svar? vi har hatt tekniske problemer, så send påmelding på nytt

kr 2450,-

13 og 14 april 2024 kl 11.30 til 17.00.

Max 6 deltagere med hund.

3 Observatør plasser, kr 500,-

Bindene påmelding

Nosework er en form for spesialsøk, der hunden får benytte luktesansen sin, - noe de fleste hunder elsker å gjøre! Alle typer søk bygger og styrker relasjonen mellom hund og eier, og er en flott og naturlig måte å aktivisere hunden på mentalt.

Nosework kan brukes til aktivisering hjemme, både ute og inne, men er også en sport hvor det arrangeres konkurranser i flere klasser.

Hverken hund eller eier trenger forkunnskaper for å delta på kurset, - her skal vi bare ha det MORRO! Nosework går ut på at hunden skal søke etter, gjenkjenne og finne en spesiell lukt. Øvelsene i Nosework er søk på kjøretøy, på emballasje, ute på anvist område og romsøk (søk i et rom).
Vi trener med 1 hund om gangen mens de andre hundene venter i bilen på sin tur. Kurset passer derfor også for de hundene som har problemer med andre hunder

Om instruktøren: May-Iren Nordnes fra Hundeglede Hundeskole har drevet med Nosework siden det kom til Norge i 2013, og har instruert i sporten siden 2015. Hun jobber med hund på fulltid og har selv tre stykker. Alle hunder er forskjellige, og det gjelder å se hver enkelt ekvipasje og individ for å finne nøkkelen til suksess!

Generelt:

Ta med vaksinasjonsattest og kvittering for betalt kurs første kurskveld.

Kurset starter opp forutsatt at det er nok deltakere.  Klubben er ikke ansvarlig for eventuelle skader på hund eller fører på kurset, ei heller for evt andre skader som måtte oppstå i forbindelse med deltagelse på kurset.

Påmelding til Nose Work kurs